Merchandising

Zwiększ przewagę rynkową swojej marki i osiągaj lepsze wyniki sprzedażowe! Skorzystaj ze sprawdzonych technik merchandisingu i doświadczenia naszych specjalistów. Sprawdź czy wszystkie produkty znajdują się we właściwym miejscu, czasie, w odpowiedniej liczbie czy cenie. Zadbaj o właściwą prezentację towarów i atrakcyjne przestrzenie sklepowe. Wpływaj świadomie na zachowania i decyzje zakupowe klientów.

Dlaczego ASM SFA?

Od ponad 20 lat ASM Sales Force Agency pomaga wpływać na decyzje zakupowe milionów konsumentów poprzez zintegrowane działania zwiększające widoczność i atrakcyjność produktów na półkach sklepowych

Merchandising:
co to?

To wywieranie wpływu na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej prezentacji sklepu i oferowanych produktów w celu zwiększenia sprzedaży.

Merchandising to metody i techniki pozwalające nadać sklepom oraz oferowanym w niej produktom czynną rolę w sprzedaży. To między innymi odpowiednia ekspozycja i dbałość o otoczenie.

Biorąc pod uwagę fakt, że aż 70% decyzji zakupowych ma miejsce przed półką sklepową, lepiej, żeby ta półka atrakcyjnie prezentowała produkty. Wpływ na to ma zarówno wystrój sklepu, panująca w nim atmosfera, estetycznie zaprojektowana witryna, jak i sposób ekspozycji produktów.

Merchandising ma zastosowanie zarówno w małych sklepach, jak i w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych. Zajmują się nim specjalnie przeszkoleni w tym celu specjaliści – merchandiserzy, którzy wykorzystają szereg technik zwiększających szansę na sprzedaż i skłaniających klienta do dłuższego pozostania w sklepie.

merchandising stacjonarny

merchandising mobilny

egzekucja promocji

wykupy

co paking

visual merchandising

inwentaryzacja

Merchandising stacjonarny

Merchandising z definicji to wywieranie wpływu na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej prezentacji sklepu i oferowanych produktów w celu zwiększenia sprzedaży.

  • Oferujemy usługi w zakresie merchandisingu stacjonarnego w dowolnym punkcie sprzedaży wielkopowierzchniowym oraz tradycyjnym w całej Polsce. Co zyskujesz decydując się na współpracę z ASM Sales Force Agency indywidualne podejście do każdego projektu,
  • eksperckie planowanie, zapewnienie obecności produktów w odpowiednim miejscu sprzedaży,
  • realizacja standardów dostawcy,
  • realizacja różnego rodzaju raportów w oparciu o autorską platformę DataSense Platform® w trybie live,
  • dostawa oraz montaż POSM zgodnie z wytycznymi,
  • stałe wsparcie naszych specjalistów,
  • nadzór nad realizacją umowy z dostawcą w zakresie ekspozycji towarów,

Merchandising mobilny

Zapewniamy dedykowany zespół mobilnych merchandiserów, wyposażonych w samochód służbowy i urządzenia mobilne potrzebne do pracy w terenie. Ich zadaniem jest realizacja dedykowanych projektów merchandisingowych realizowanych zgodnie z  harmonogramem wizyt sklepowych. Takie działania są najlepszym rozwiązaniem dla sklepów tradycyjnych gdzie wizyty są realizowane raz na tydzień bądź raz na dwa tygodnie.

Poza realizacją wizyt w wyznaczonych punktach handlowych, zapewniamy:

  • kompleksową wizytę merchandisingową,
  • utrzymanie relacji z kierownikami sklepów czy stoisk,
  • konsekwentne rozszerzanie asortymentu produktów na półce,
  • bieżącą kontrolę zamówień,
  • podniesienie poziomu dystrybucji,
  • rozbudowane kontrole uwzględniające analizę konkurencji,
  • natychmiastową reakcję na wykryte nieprawidłowości,
  • bezpośredni kontakt z Przedstawicielem Handlowym dostawcy, który natychmiast może reagować na ewentualne nieprawidłowości w PSD,
  • raportowanie, które odbywa się poprzez nasze autorskie narzędzie DataSense Platform®.

Egzekucja
promocji

Tylko 15% akcji promocyjnych jest realizowanych zgodnie z założeniami. Egzekucja promocji to nie lada wyzwanie w sklepach wielkopowierzchniowych dlatego merchandiserzy ASM Sales Force Agency zapewniają pełne wsparcie również w tym zakresie:

  • realizacja centralnych oraz lokalnych planów promocyjnych zgodnie z kalendarzem,
  • egzekucja ustaleń kontraktowych,
  • montaż materiałów POSM – owijki, wobblery, wszelkiego rodzaju naklejki, listwy, oświetlenia ledowe, cenówki etc.),
  • budowa ekspozycji (standy, końcówki, ekspozycje paletowe, wyspy etc.),
  • relacja fotograficzna, natychmiastowe raportowanie poprzez autorską platformę DataSense Platform®.

Wykupy

Posiadamy również profesjonalny zespół, który zajmuje się wymianą i zwrotami produktów:

  • produkty przeterminowane,
  • produkty wycofane ze sprzedaży,
  • produkty w zniszczonych opakowaniach.
 

Zgłoś się do Nas!

Dzięki rozbudowanej strukturze terenowej i przemyślanej logistyce, możemy w krótkim czasie przeprowadzić ten proces w wielu lokalizacjach, bez dodatkowego angażowania Twoich pracowników.

Odpowiednio zaplanowane działania i doświadczeni pracownicy gwarantują skuteczne i szybkie zakończenie nawet złożonego zlecenia.

Co-Packing

Zajmujemy się pakowaniem, przepakowywaniem i kompletowaniem określonych produktów.

Poprowadzimy nawet najbardziej spersonalizowane i indywidualne zlecenia. Dzięki rozbudowanemu zapleczu magazynowemu i przemyślanej logistyce zapewniamy kompleksowe wsparcie, również w zakresie obsługi akcji promocyjnych i wysyłkowych. Z naszą pomocą obniżysz koszty związane z magazynowaniem i koniecznością zatrudnienia dodatkowych pracowników.

Działania co-packingu prowadzimy dla każdej branży; kosmetycznej, chemicznej oraz na cały rynek związany z branżą FMCG, ale nie tylko!

Visual Merchandising

Czy wiesz, że odpowiednia ekspozycję towarów może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Visual merchandising to prezentacja sklepu i jego towaru w taki sposób aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Dobry visual merchandiser to skarb, mający wymierny wpływ na poprawę wyników sprzedażowych.

Zadbamy o atrakcyjną prezentację produktów Twojej marki.

Tworzymy indywidualne strategie visual merchandisingowe uzależnione od konkretnego produktu, punktu handlowego czy kanału sprzedaży. Łączymy nasze wieloletnie doświadczenie i branżową wiedzę z elementami psychologii oraz zasadami estetyki.

Sprawdź co możemy Ci zaoferować!

wooden table with modern home goods, unique home decoration stor
Young smiling Caucasian auditor in white uniform and with yellow helmet on head using tablet for checking on goods in warehouse. In background worker standing next to forklift.

Inwentaryzacja

Oszczędzaj swój czas. Dzięki naszej pomocy kontrola stanów magazynowych i półkowych przebiega sprawnie i bez konieczności żmudnej analizy danych. Prowadzimy złożone inwentaryzacje w sieciach handlowych, magazynach czy zakładach produkcyjnych. Zatrudniamy doświadczonej wykwalifikowane zespoły, dysponujemy niezbędnym zapleczem sprzętowym. Raportujemy na bieżąco na naszej autorskiej platformie DataSense Platform®Gwarantujemy wysoką jakość i szybką realizację zleceń.

Inwentaryzacja materiałów POS

ASM Sales Force Agency przeprowadza także inwentaryzacje materiałów POS.

Na zlecenie Klienta sprawdzamy:

  • lokalizację i funkcjonowanie sprzętu,
  • jego stan i dane techniczne,
  • konieczność wymiany czy modernizacji;
  • tworzymy bazę danych z odpowiednią dokumentacją zdjęciową,
  • zbieramy informacje dotyczące poszczególnych sprzętów i rekomendujemy dalsze działania.

 

Cały proces planujemy na naszej platformie DataSense Platform®, w którym dostawca na bieżąco widzi proces realizacji i może w każdym momencie reagować i interweniować oraz zlecać dodatkowe działania!

Techniki
Merchandisingu

Wspomniane techniki oddziałują przede wszystkim na wzrok klienta, starając się przyciągnąć jego uwagę do produktu. Merchandising oparty jest na myśleniu strategicznym i pokrewny marketingowi, dlatego warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

Multifacing:
Jest to prezentacja blokowa. To ustawienie wielu identycznych produktów obok siebie, dzięki czemu wydają się większe i są lepiej widoczne na tle innych. Czasem to wystarczy, by sprzedaż uporządkowanych tak produktów wzrosła nawet o 250%!
Zasada ergonomii:
Nikt nie lubi się wysilać, klienci także. Niechętnie wspinamy się na palce i schylamy po produkt i nigdy nie odwrócimy głowy tylko po to, żeby przeczytać plakat. Wszystko, co należy koniecznie pokazać klientowi, musi znajdować się na linii jego wzroku (wysokość ok. 160 cm dla osoby dorosłej) lub w zasięgu ręki (na wysokości 70-160 cm od ziemi).
Zasada prawej ręki:
Klienci po wejściu do sklepu kierują się zazwyczaj w prawą stronę i częściej prawą niż lewą ręką sięgają po produkty. To kwestia tego, że obowiązuje nas ruch prawostronny, a większość z nas jest praworęczna.
Zasada lewego oka:
Mówi o tym, że miejsca ekspozycyjne (regały, ekspozytory zbiorcze ulotek, a nawet plakaty) czytamy jak stronę w książce – zaczynamy od lewego górnego rogu, a kończymy na prawym dolnym.
Zasada środka:
Klienci najwięcej uwagi poświęcają środkowej części regałów i ścian ekspozycyjnych. To, co ustawi się na początku klient najczęściej tylko omiecie wzrokiem, a zanim dotrze do końca najczęściej już podejmie decyzję zakupową.
I jeszcze jedno:
Aktualizacja, sprzątanie, uzupełnianie. Nawet najbardziej dostępna, ale nieestetyczna, chaotyczna i zdziesiątkowana ekspozycja nie jest pociągająca. Puste półki, ekspozytory, ramy na plakaty i miejsca na ulotki sprawiają wrażenie, że nikt nie dba o szczegóły. Najlepsze produkty tracą na wartości w oczach klientów, jeśli leżą w nieładzie. Dlatego dbanie o to, by półki nie były puste –jest bardzo ważne!. Luki pomiędzy produktami należy na bieżąco zapełniać, na przykład poprzez wysuwanie do przodu artykułów z tyłu półki.
Poprzedni
Następny

Masz pytania?

Napisz do nas: realizujemy projekty na każdą skalę, w każdym miejscu i o każdym czasie!

Co oferujemy

merchandising
outsourcing sił sprzedaży
outsourcing personalny
hostessy
audyty i badania
montaże POS
programy lojalnościowe​
eventy, targi konferencje​
produkcja logistyka​
strategie marketingowe​
promotorzy marki
sprawdź naszą ofertę