ASM Sales Force Agency

Zdrowa żywność okiem ekspertów ASM Sales Force Agency

Zdrowo, a także funkcjonalnie, ekologicznie i naturalnie, z oznaczeniem „bio” i czystą etykietą – tego poszukują Polacy. Coraz więcej osób chce prowadzić zdrowy tryb życia i dobrze się odżywiać. W odpowiedzi na trendy producenci żywności przygotowali szeroki asortyment, dostosowany do potrzeb i wymagań świadomego konsumenta.

Raport dotyczący zdrowej żywności

 

Jak komentuje Paweł Waśko, Group Account Manager z ASM SFA, polski konsument to coraz bardziej świadomy i wymagający klient. „Chociaż przy zakupie nadal kieruje się głównie ceną, to na ekologiczne walory żywności zwraca się coraz większą uwagę. Jak wynika z raportu „Green Generation”– przygotowanego przez instytut badawczy Mobile Institute – 15% badanych deklaruje, że ważne dla nich są ekologia, etyka i czysta etykieta. To, co do niedawna było traktowane jak moda, wchodzi w nawyk zwłaszcza mieszkańcom wielkich miast. Przybywa zwolenników trendu Beyond Meat (niekoniecznie stuprocentowych wegan czy wegetarian, ale osób dążących do zbilansowania swojej diety i ograniczenia spożycia produktów pochodzenia odzwierzęcego), stąd zwiększa się wybór warzywnych substytutów mięs, wędlin i nabiału. Zdrowotne walory żywności również zyskują na znaczeniu – producenci, poprzez naciski społeczne i wymogi prawne, zmuszani są do sukcesywnego czyszczenia etykiety. Konsument ma dziś łatwy dostęp do informacji, jest wyedukowany przez media i organizacje rządowe i pozarządowe oraz liczne aplikacje, które pomagają zweryfikować walory etyczne, ekologiczne i zdrowotne danego produktu”

Z raportu „Green Generation” (przygotowanego przez Mobile Institute) wynika, że Polacy wolą kupować w super – i hipermarketach. Podkreśla to Dorota Sobieraj National Sales Manager w ASM SFA. „Dostępne tam produkty bio charakteryzują się zazwyczaj wyższą ceną. A że nie każdego stać na wybór towarów droższych, wielu do półek z taką żywnością nawet nie podchodzi. Niesłusznie – także wśród nich znaleźć można okazje i towary konkurencyjne pod względem ceny; i odwrotnie – wyroby gorszej jakości, z mniej „czystą” etykietą bywają droższe niż ich eko-odpowiedniki. Zdrowa żywność powszednieje (choć wg badań zachowań konsumenckich Maison&Partner w Polsce następuje to wolniej niż w Europie), a więc musi tanieć”.

Jak kupuje polski konsument?

 

Konsumenci stają się coraz bardziej czujni i świadomi. Chcą wiedzieć szczegółowo, co kupują: jakiej dany produkt jest jakości, skąd pochodzą jego składowe, gdzie i w jakich warunkach został wyprodukowany, jak transportowany itp. Słowem, pod lupę brany jest cały łańcuch dostaw, a poszczególne informacje są dziś łatwo dostępne dla wszystkich. Producenci żywności muszą sprostać wymaganiom odpowiedzialnego klienta czy ustawodawcy (np. przez podawanie wartości odżywczych, alergenów, kraju pochodzenia, rodzaju uprawy czy hodowli, certyfikatów itp.). Informacja o produkcie musi być transparentna, kompletna i rzetelna. A im mniej wymienionych na niej niepożądanych składników, tym „czystsza” etykieta i wyższe miejsce wyrobu w rankingu zdrowej żywności” – podkreśla ekspertka ASM SFA.

Przeczytaj cały artykuł Hurt i Detal Zdrowa Żywność.

Przeczytaj również, co napisał Forbes o rynku e-grocery w Polsce.

 

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.