06 sierpnia 2021

Paweł Waśko o najnowszych trendach w merchandisingu w artykule Dla Handlu


 

Bezpieczeństwo, natura i zdrowie, to zdaniem Pawła Waśko z ASM Sales Force Agency kluczowe trendy w merchandisingu w tym roku. Przekonania i sposoby postępowania konsumentów zweryfikował ostatni, pandemiczny rok – czytamy w artykule portalu Dla Handlu. Podkreślanie w ofercie producentów walorów zdrowotnych oraz odwoływanie się do zrównoważonego rozwoju to dominujące trendy w skutecznym dotarciu do konsumentów.

Z artykułu dowiadujemy się o zmieniających się przyzwyczajeniach konsumentów i trendach obecnych na rynku w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy. Wpływ na te zmiany miały wprowadzone ograniczenia pandemiczne, co skutkowało dynamicznym wzrostem zainteresowania zakupami przez Internet. W kolejnym etapie, po luzowaniu obostrzeń, klienci wrócili do sklepów stacjonarnych. Autor zauważa, że pewne elementy w obszarze merchandisingu pozostają jednak niezmienne. Chodzi o emocje, personalizację oraz indywidualne podejście.

Co działa w obszarze merchandisingu w 2021 roku?

Według eksperta ASM Sales Force Agency konsumenci w o wiele większym stopniu zwracają uwagę na zdrowie oraz bezpieczeństwo. Zrównoważone podejście producentów jest również w kręgu zainteresowania klientów. Dokładnie studiują oni etykiety produktów, są także w stanie zweryfikować podawane tam informacje a także przebieg procesu produkcyjnego. Na znaczeniu zyskuje trend związany z ponownym wykorzystaniem produktów w myśl zasady: Reduce, Reuse, Recycle and Repeat. To właśnie te obszary powinny być odpowiednio eksponowane zarówno na produktach, jak i w dostępnej przestrzeni sklepowej.


Przykład bardzo ciekawej witryny 3D sklepu Zara w SoHo, NY.

Co się zmieniło w obszarze merchandisingu?

Autor artykułu zauważa, że zmalała rola hostess sklepowych, co wydaje się naturalne w sytuacji obowiązujących przez wiele miesięcy pandemicznych obostrzeń. Ich rolę przejęli opiekunowie produktów, „merchowie”, którzy odwiedzają sklepy i we właściwy sposób dbają o prezentowanie produktów oraz wygląd przeznaczonego dla nich sklepowego obszaru. Osoby te często są wynajmowane przez producentów z firm, które specjalizują się w oferowaniu tego typu usług. Dużym wsparciem dla opiekunów są działy marketingu, które w nowej, postpandemicznej rzeczywistości przejęły sporą część ich wcześniejszych zadań. To naturalny proces – czytamy w artykule, z którym można zapoznać się pod tym linkiem.

Zapisz się do naszego newslettera