Aktualności

  Koszyk zakupowy ASM SFA to comiesięczne badanie cen podstawowych produktów FMCG w sieciach tradycyjnych, dyskontach, e-grocery oraz hybrydach (sklepach prowadzących sprzedaż stacjonarną i online). Badany jest stały, hipotetyczny zestaw artykułów z różnych kategorii produktowych, zaspokajający paletę różnych potrzeb Polaków. W sieci drożej, w sklepach taniej Nasze ostatnie badanie wykazało, że po wakacjach kupowaliśmy taniej. […]

Patriotyzm lokalny – analiza wyborów konsumenckich Postawy zakupowe konsumentów odgrywają ważną rolę w rozwoju rodzimego rynku, szczególnie w trudnym czasie kryzysu. Tzw. patriotyzm lokalny, czyli preferencyjne nabywanie produktów krajowego pochodzenia, wspiera utrzymanie i tworzenie miejsc pracy, rozwój przedsiębiorstw rodzinnych czy pozyskanie środków na inwestycje. Dlaczego kupujemy produkty lokalne Ekspert ASM SFA ds. merchandisingu, Paweł Waśko, […]

  Czasy, w których dla dobrego funkcjonowania sklepu wystarczyło mieć lokal, asortyment i kasę fiskalną, już dawno minęły. Współcześnie konkurencja na rynku jest naprawdę ogromna, dlatego narzędzia takie jak visual merchandising (VM) są kluczowe dla sukcesu. I to nie tylko stacjonarnie! Visual merchandising w praktyce Visual merchandising to dział marketingu, który zajmuje się wyglądem sklepu […]

Zapisz się do naszego newslettera