Według Badań Mystery Shopping Providers Association, stowarzyszenia będącego jednym z największych dostawców usług Tajemniczego Klienta, za niemal 70% przypadków utraty klienta odpowiada niewłaściwa obsługa. Firmy coraz częściej decydują się na analizę zadań zakupowych przy pomocy specjalistów. Zastanawiasz się, na czym dokładnie polega praca tajemniczego klienta? Jakiego wynagrodzenia można spodziewać się za wykonanie tego typu zlecenia? Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy!
Badanie tajemniczego klienta wykonywane jest przez przeszkolonych pracowników, których zadaniem jest usprawnienie sprzedaży, sprawdzenie sposobu przeprowadzania rozmowy handlowej sprzedawcy z klientem, a także weryfikacja jakości pracy. Dane, które dostarcza tego typu badanie, są wstanie usprawnić działanie przedsiębiorstwa poprzez poprawę jakości usług, a także przeszkolenie pracowników z prawidłowej obsługi klienta. Podczas oceny bierze się pod uwagę elementy takie jak: sposób przywitania, ilość poświęconego czasu, doradztwo w zakresie określonego produktu czy oferty, nastawienie sprzedawcy do klienta, a także weryfikacja tego, jak wygląda stanowisko pracy, rozmieszczenie produktów na sklepie i ogólna ocena czystości. Wspieranie sprzedaży może odbywać się również za pośrednictwem badania tajemniczy klient. Tego typu ankieta pozwala na rzeczową ocenę, która w formie raportu trafia do zleceniodawcy. Na jej podstawie firma jest w stanie podjąć pewne kroki lub wdrożyć nowe procedury, które umożliwią podniesienie poziomu sprzedaży, a co za tym idzie, przyczynią się do większych zysków i zadowolenia klientów.
Szukasz informacji na temat pracy tajemniczego klienta? Nie wiesz, czy posiadasz odpowiednie kwalifikacje? Śpieszymy z odpowiedzią! Do wykonywania zlecenia może być zatrudniony zarówno student, jak i rencista. Granica wieku tajemniczego klienta mieści się zazwyczaj w przedziale 18-60. Do realizacji zlecenia zatrudnia się osoby, które są spostrzegawcze, potrafią zachowywać się naturalnie i skupić się na kilku rzeczach jednocześnie. Praca jako tajemniczy klient polega przede wszystkim na obserwacji i dokładnej analizie środowiska. Kiedy wykażemy już chęć podjęcia współpracy, może pojawiać się pytanie, jak zostać tajemniczym klientem? W tym celu warto sprawdzać oferty pracy wystawiane przez firmy zajmujące się wsparciem sprzedaży. Na stronach internetowych, w zakładce kariera, często pojawiają się aplikacje i aktualizowane ogłoszenia o pracę. Chętne osoby powinny zarejestrować się również na portalach, tworzących bazę użytkowników zainteresowanych pracą na tym stanowisku.
Tajemniczy klient zarobki będzie miał uzależnione od rodzaju zlecenia, a także podmiotu zlecającego. Warto mieć na uwadze, że przeprowadzenie niektórych analiz może wymagać więcej czasu i przygotowania. Przykładem tego są badania wyjazdowe, które opierają się na bardziej skomplikowanych procedurach. Za tego typu zlecenie stawka będzie wyższa w porównaniu do wizyty w sklepie w miejscu zamieszkania. Co więcej, należy pamiętać o tym, że praca tajemniczego klienta przybiera formę zleceń, dlatego wynagrodzenie wypłacane jest za wykonanie konkretnego zadania. W ofertach można znaleźć widełki, a średnia stawka za wykonanie zlecenia to 20-40 zł. Należy założyć jednak, że wysokość wynagrodzenia może być nawet kilka razy większa. Zależy to od rodzaju wykonywanej pracy i powierzonych obowiązków.
Z usług tajemniczego klienta korzysta coraz więcej firm, które chcą poprawić swoją sprzedaż, a także zapewnić klientom jak najwyższe standardy obsługi. Jeśli jest to dla Ciebie interesująca kwestia, skontaktuj się z nami! Badania rynkowe to nasza specjalność. 🙂
A z perspektywy samego Klienta jest to też ciekawa opcja pracy dorywczej.
Na rynku dostępny jest już raport Koszyk Zakupowy Grudzień 2020, który podsumowuje zarówno ostatni miesiąc zakupowy, jak i cały miniony rok. Jak w wyjątkowym roku naznaczonym pandemią Covid-19 kształtowały się ceny koszyka zakupowego? Gdzie można było kupić najtaniej, a gdzie wydalibyśmy najwięcej? Czy dominacja e-commerce i zakupy w sieci były rzeczywiście najkorzystniejsze dla portfela […]
Rok 2020 był inny od wszystkich i pełen zupełnie nowych wyzwań w handlu. Pandemia Covid-19 odcisnęła piętno na wszystkich sektorach gospodarki, nie oszczędzając branży retail. Trwający lockdown i liczne obostrzenia nałożone na sektor handlowy, wpłynęły na widoczne zmiany zarówno modeli działania sieci zakupowych, jak i nawyki zakupowe konsumentów. Trudna rzeczywistość, jaka nastała wraz z […]