Baterie potrafią generować spory zysk – są kategorią impulsową o dużej wartości, która ciągle rośnie. Przynosi ona sporą marżę, choć ma swoją specyfikę sprzedaży. Klient rzadko planuje zakup baterii wchodząc do sklepu, częściej przypomina sobie o tym produkcie przy okazji innych sprawunków. Dlatego tak ważna jest przemyślana ekspozycja baterii, dostosowana zarówno do warunków sklepu, jak i potrzeb klienta.
Nasz ekspert ds. zarządzania półką, Paweł Waśko, w komentarzu dla Hurt i Detal:
„Sprzedaż baterii jest kategorią o bardzo dużym potencjale – sektor ten rok do roku odnotowuje ponad 10-procentowe wzrosty (w ujęciu wartościowym). Przy czym akurat ten produkt wymaga szczególnej pieczołowitości jeśli chodzi o ekspozycję. Baterie bowiem, jako przedmiot zakupu silnie impulsowego, zazwyczaj nie są główną pozycją na liście zakupów, a produktem komplementarnym. Nabywając sprzęt wymagający zasilania bateriami, często dopiero przy kasie orientujemy się, że nie są one (z reguły) załączone do produktu. Dlatego dobrze jest natknąć się na nie w dodatkowej, towarzyszącej ekspozycji POS lub najpóźniej przy kasie. Około 80% zakupu baterii – dokonywane jest właśnie w tym sektorze. Ekspozycje przykasowe stanowią generalnie podstawę sprzedaży produktów o charakterze impulsowym – tu kluczowa jest ich widoczność i polecanie zakupu przez kasjerów. Natomiast dodatkowe ekspozycje POS warto umieszczać w działach z zabawkami czy elektroniką” – opowiada szef Działu Merchandisingu w ASM Sales Force Agency.
Cały artykuł dostępny tutaj: https://hurtidetal.pl/article/art_id,28626-118/co-warto-wiedziec-o-bateriach/
W lutym 2021 r. ceny produktów spożywczych w e-commerce wzrosły w skali roku o ponad 6%. ASM Sales Force Agency publikuje najnowsze Badanie i Raport Koszyk Zakupowy®. Ceny w internetowych sklepach spożywczych są wyższe od tych w placówkach stacjonarnych od wielu miesięcy. Potwierdza to, że zainteresowanie zakupami żywności przez Internet utrzymuje się wśród Polaków […]
Magazyn Hurt i Detal dokonał analizy sytuacji na rynku kosmetyków i chemii gospodarczej. Jak branża podsumowuje 2020 rok i jakie są prognozy dla tego sektora na najbliższe miesiące? O komentarz Redakcja poprosiła Dorotę Sobieraj – National Sales Manager ASM Sales Force Agency. Rynek kosmetyczny – trendy w 2021 Rynek kosmetyków i chemii gospodarczej rokrocznie […]