Baterie potrafią generować spory zysk – są kategorią impulsową o dużej wartości, która ciągle rośnie. Przynosi ona sporą marżę, choć ma swoją specyfikę sprzedaży. Klient rzadko planuje zakup baterii wchodząc do sklepu, częściej przypomina sobie o tym produkcie przy okazji innych sprawunków. Dlatego tak ważna jest przemyślana ekspozycja baterii, dostosowana zarówno do warunków sklepu, jak i potrzeb klienta.
Nasz ekspert ds. zarządzania półką, Paweł Waśko, w komentarzu dla Hurt i Detal:
„Sprzedaż baterii jest kategorią o bardzo dużym potencjale – sektor ten rok do roku odnotowuje ponad 10-procentowe wzrosty (w ujęciu wartościowym). Przy czym akurat ten produkt wymaga szczególnej pieczołowitości jeśli chodzi o ekspozycję. Baterie bowiem, jako przedmiot zakupu silnie impulsowego, zazwyczaj nie są główną pozycją na liście zakupów, a produktem komplementarnym. Nabywając sprzęt wymagający zasilania bateriami, często dopiero przy kasie orientujemy się, że nie są one (z reguły) załączone do produktu. Dlatego dobrze jest natknąć się na nie w dodatkowej, towarzyszącej ekspozycji POS lub najpóźniej przy kasie. Około 80% zakupu baterii – dokonywane jest właśnie w tym sektorze. Ekspozycje przykasowe stanowią generalnie podstawę sprzedaży produktów o charakterze impulsowym – tu kluczowa jest ich widoczność i polecanie zakupu przez kasjerów. Natomiast dodatkowe ekspozycje POS warto umieszczać w działach z zabawkami czy elektroniką” – opowiada szef Działu Merchandisingu w ASM Sales Force Agency.
Cały artykuł dostępny tutaj: https://hurtidetal.pl/article/art_id,28626-118/co-warto-wiedziec-o-bateriach/
Na rynku dostępny jest już raport Koszyk Zakupowy Grudzień 2020, który podsumowuje zarówno ostatni miesiąc zakupowy, jak i cały miniony rok. Jak w wyjątkowym roku naznaczonym pandemią Covid-19 kształtowały się ceny koszyka zakupowego? Gdzie można było kupić najtaniej, a gdzie wydalibyśmy najwięcej? Czy dominacja e-commerce i zakupy w sieci były rzeczywiście najkorzystniejsze dla portfela […]
Rok 2020 był inny od wszystkich i pełen zupełnie nowych wyzwań w handlu. Pandemia Covid-19 odcisnęła piętno na wszystkich sektorach gospodarki, nie oszczędzając branży retail. Trwający lockdown i liczne obostrzenia nałożone na sektor handlowy, wpłynęły na widoczne zmiany zarówno modeli działania sieci zakupowych, jak i nawyki zakupowe konsumentów. Trudna rzeczywistość, jaka nastała wraz z […]