Nowy rok otwieramy kolejnym Raportem Koszyka Zakupowego, przygotowanego przez ASM Sales Force Agency. Jakie najważniejsze wnioski przyniosła analiza branży retail w styczniu?
Nadal trwa pandemia, której wpływ odczuwa cały sektor handlowy. Styczeń był kolejnym miesiącem regulacji handlu – zamkniętych galerii czy godzin dla seniora. Polacy intensywnie kupowali online, choć – jak pokazuje nasze badanie – w e-grocery ceny nadal pozostają najwyższe.
Najtańsze zakupy w…
… sklepach sieci Auchan. Po raz kolejny to właśnie Auchan uplasowało się na pozycji lidera, oferując badany przez nas koszyk zakupowy o najniższej wartości. Za zakupy w sklepach tej sieci należało zapłacić 206,35 zł, z kolei najwyższą wartość koszyka odnotowaliśmy w kanale tradycyjnym w sklepach sieci Selgros. Tam wartość koszyka wyniosła aż 249,46 zł.
Styczeń, który po okresie świątecznym zwykle wykazuje zwolnioną dynamikę sprzedaży detalicznej, w tym roku zaskoczył nadal wysokimi cenami – wyższymi niż w ubiegłym miesiącu.
To dopiero początek nowego roku i trendów zakupowych na najbliższe miesiące. Ciekawy początek 2021 r. może być zapowiedzią tego, jak będą kształtować się zachowania konsumenckie w odniesieniu do strategii branży detalicznej i spodziewanego luzowania obostrzeń. Przed nami bardzo interesujący rok i zachowania dyktowane nadzwyczajnymi realiami spowodowanymi pandemią. – podkreśla Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. Kiedy sytuacja w branży handlowej się unormuje i ponownie do łask powrócą sieci tradycyjne? Zapraszamy do kolejnych raportów i śledzenia na bieżąco analiz.
Po więcej informacji zapraszamy do zakładki KONTAKT.
Magazyn Hurt i Detal dokonał analizy sytuacji na rynku kosmetyków i chemii gospodarczej. Jak branża podsumowuje 2020 rok i jakie są prognozy dla tego sektora na najbliższe miesiące? O komentarz Redakcja poprosiła Dorotę Sobieraj – National Sales Manager ASM Sales Force Agency. Rynek kosmetyczny – trendy w 2021 Rynek kosmetyków i chemii gospodarczej rokrocznie […]
Pandemia COVID-19 miała w ubiegłym roku ogromny wpływ nie tylko na branżę retail, lecz także na nawyki konsumentów. Zmieniły się modele zakupowe Polaków, którzy zaczęli też zwracać uwagę na inne kategorie i produkty spożywcze. Dorota Sobieraj, National Sales Manager w ASM Sales Force Agency, na łamach magazynu Hurt i Detal opowiedziała m.in. o tym, […]