ASM Sales Force Agency

Październikowe badanie cen koszyka zakupowego

Przedstawiamy raport z ósmego badania cen koszyka zakupowego.

Podsumowanie październikowego badania koszyka zakupowego

ASM Sales Force Agency już po raz ósmy przeprowadziła badanie cen przeciętnego koszyka zakupowego, czyli najpopularniejszych produktów FMCG kupowanych przez Polaków (tj. mleka, parówek, dżemu, pasty do zębów, chemii domowej etc.). Porównano ceny analogicznych produktów (w tych samych gramaturach) w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie objęło dyskonty (Lidl i Biedronka), sieci tradycyjne (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

Wartość uśrednionego koszyka zakupów wyniosła w pierwszym miesiącu czwartego kwartału w przybliżeniu tyle samo, co we wrześniu: 231,42 zł (wobec 231,48 miesiąc wcześniej). Nie znaczy to, że ceny nie uległy zmianie – co ciekawe, wartość koszyka skomponowanego z produktów najdroższych wzrosła w październiku (325,16 zł wobec 317,15 zł). Za to wartość koszyka najtańszych produktów zmalała (159,16 zł wobec 162,92 zł). Zwiększyła się też różnica cen między koszykiem złożonym z produktów najtańszych i najdroższych – cena tego drugiego ponad dwukrotnie przewyższała wartość tej samej kompozycji produktów zakupionych w najniższych dostępnych w październiku cenach.

badanie koszyka zakupowego

W jaki sposób były zbierane dane?

Metodologia: Dane do badania zostały zebrane w 5 placówkach każdej z sieci tradycyjnych, zlokalizowanych w 12 miastach (Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Jelenia Góra, Lublin, Łódź, Katowice, Kraków, Opole, Poznań, Warszawa, Szczecin). Raport obejmuje łącznie 50 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki, mięso, wędliny, ryby, mrożonki, nabiał, napoje, produkty tłuszczowe, słodycze, sypkie czyli produkty instant, używki i alkohol oraz dodatki typu ketchup czy majonez).

ASM SFA przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano dniach 23-29 października 2019. Raport został sporządzony przez ekspertów ASM Sales Force Agency, spółki specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu, członka grupy ASM Group S.A.

Analiza portalu WP Finanse: Analiza październikowego koszyka zakupowego ASM SFA

 

*Jeśli są Państwo zainteresowani pełnym raportem prosimy o kontakt z naszym biurem prasowym: aga@hagen.pl

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.