Trendy na rynku mięsnym

Czysta etykieta, naturalność, wyroby tradycyjne i regionalne – to jedne z ważniejszych trendów na mięsnym rynku. O preferencjach polskich konsumentów w poszczególnych kategoriach, a także o znaczeniu ekspozycji w ladzie mięsnej w placówce handlowej dla Hurt i Detal wypowiedzieli się nasi eksperci: Dorota Sobieraj i Paweł Waśko.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie mięsnym?

Poniżej zebraliśmy najważniejsze trendy i wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie mięsnym.

Aranżacja stoiska mięsnego

„Choć Polacy często sięgają po wędliny i mięsa pakowane, to i tak wciąż najchętniej kupują je na stoisku mięsnym. Ten trend będzie się zwiększał za sprawą postulatów o ograniczaniu opakowań i niemarnowaniu żywności. A że konsumenci są coraz bardziej świadomi, odpowiedzialni i wymagający, skuszenie ich do zakupu wiąże się z nie lada wyzwaniem. Witryna mięsna musi więc przede wszystkim wyglądać schludnie i czysto – przestrzeganie zasad higieny nie podlega dyskusji, podobnie jak monitorowanie świeżości wyrobów. Szeroka oferta ma zachęcać swoją różnorodnością, a nie dezorientować klienta. Bardzo ważne jest zadbanie o powtarzalny schemat ułożenia towaru tak, żeby łatwo było odnaleźć poszczególne kategorie. Nie chodzi jednak o rutynową, nudną aranżację ekspozycji, a o przejrzystość jej reguł i nieingerowanie w przyzwyczajenia konsumenckie. Tu sprawdza się podział asortymentowy i rozłożenie towaru wzdłuż witryny, zgodnie z naturalnym ciągiem komunikacyjnym w danym sklepie. Estetykę ekspozycji buduje jej porządek, systematyczność, obfitość i kontrastowe zestawienia kolorystyczne” – podkreśla Paweł Waśko, Group Account Manager, ASM SFA.

Dostępność wędlin i mięs pakowanych

„Producenci – w odpowiedzi na potrzeby zabieganego, zapracowanego konsumenta – oferują produkty gotowe do zjedzenia lub wstępnie przetworzone, które nie wymagają wiele wysiłku i czasu na przygotowanie. Do tej grupy zaliczają się też przekąski, miniopakowania (np. kabanosów „na raz”), a także wyroby porcjowane tak, by zredukować ryzyko marnowania żywności” – wyjaśnia ekspertka z firmy ASM SFA.

Produkty wegańskie i wegetariańskie

„Niezmiennie też zwiększa się asortyment i dostępność wegańskich i wegetariańskich zamienników wyrobów mięsnych (jak np. parówki sojowe, pasztety warzywne, wędliny bez mięsa etc.) – dziś są spotykane praktycznie w każdym sklepie, najczęściej w osobnej sekcji ciągu chłodniczego” – dodaje Dorota Sobieraj.

 

Cały artykuł tutaj: https://hurtidetal.pl/article/art_id,28694-61/lada-miesno-wedliniarska/

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.