ASM Sales Force Agency

Trendy żywieniowe w 2021, czyli co najchętniej będą kupować konsumenci?

 

Pandemia COVID-19 miała w ubiegłym roku ogromny wpływ nie tylko na branżę retail, lecz także na nawyki konsumentów. Zmieniły się modele zakupowe Polaków, którzy zaczęli też zwracać uwagę na inne kategorie i produkty spożywcze. Dorota Sobieraj, National Sales Manager w ASM Sales Force Agency, na łamach magazynu Hurt i Detal opowiedziała m.in. o tym, jakie trendy żywieniowe prognozowane są na 2021 r.

Fokus na zdrowie

Temat dbałości o zdrowie był w 2020 roku wiodący. Konsumenci zareagowali na trwającą pandemię, poszukując na półkach sklepowych produktów, które wzmacniają odporność i są zdrowe. Zdecydowanie wzrosło zainteresowanie artykułami z oferty wege – Polacy coraz częściej decydują się na lżejszą, bogatszą w produkty roślinne dietę. Wege/wegańskie przekąski, jogurty i inne roślinne produkty będą poszukiwane przez konsumentów – powinny więc zajmować na półce sklepowej coraz więcej miejsca i być mocno wyeksponowane, tak by od razu przykuwały uwagę klientów poszukujących tego typu oferty – mówi Dorota Sobieraj, National Sales Manager w ASM Sales Force Agency. Warto zadbać więc o efektywny merchandising.

Zero waste w praktyce – prognozowane trendy żywieniowe

Polacy zamknięci w domach z powodu kwarantanny i lockdownu przekonali się, ile żywności się marnuje i zaczęli bardziej świadomie planować zakupy. Wiele osób zaczęło również zwracać większą uwagę na opakowania produktów, starając się wprowadzić elementy zero waste do codziennego życia. Na fali rosnącego zainteresowania tym aspektem, w czasie pandemii prężnie działają organizacje zero waste i powstają aplikacje, które pomagają w realizowaniu tej filozofii w praktyce. Ten trend będzie nadal przybierać na sile, dlatego marki muszą reagować i konstruować świadomą, coraz bardziej proekologiczną ofertę – dotyczy to zarówno jakości produktów, ich pochodzenia, jak i… opakowań. W najbliższych miesiącach prognozuje się wzmożone zainteresowanie produktami w opakowaniach biodegradowalnych, wielopakach czy formie, która zapewni ograniczanie zużycia plastiku i produkcji śmieci. – podkreśla Dorota Sobieraj.
Całość tekstu dostępna na: https://hurtidetal.pl/article/art_id,31894-61/zywieniowe-trendy-2021/place,1/

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.