ASM Sales Force Agency

Zadania i rola promotora w popularyzacji marki

Każdy z nas choć raz uległ sile reklamy telewizyjnej, nawet jeżeli nie jesteśmy tego do końca świadomi. Uwiedzeni przekonującym przekazem udaliśmy się do miejsca sprzedaży i wybraliśmy konkretny produkt. Dzieje się tak, ponieważ w działania marketingowe zaangażowani są promotorzy marki. Ich obecność niejednokrotnie decyduje o wygranej nad
konkurencją. To oni pomagają klientom odnaleźć się w gąszczu nowych technologii i mediów. Dbają o relacje z konsumentem w sposób długofalowy i oparty na zaufaniu. Ich celem jest wywołanie pozytywnych odczuć tak, aby odbiorca poczuł silną więź z marką. Jaką wartość wnoszą w rozwój firmy? Sprawdź!

Marketer czy sprzedawca, czyli o promotorze marki słów kilka

To ktoś więcej niż doradca klienta. Promotor marki niczym dobry duch czuwa nad budowaniem profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wie, że jednorazowa decyzja zakupowa nie przyniesie realnych zysków i korzyści w dłuższej perspektywie. Aby zwiększyć popyt na dany produkt lub usługę nie wystarczy tradycyjna komunikacja z elementami perswazji. Jako opiniotwórczy ambasador prezentuje więc wszystkie zalety oferty w sposób przemyślany i profesjonalny. Dysponuje rzetelną wiedzą na temat towarów – jawi się jako ekspert w danej branży. Jego uwagi stanowią cenne źródło informacji dla klienta i pomagają mu dokonać najlepszego dla siebie wyboru. Pobudza zainteresowanie marką, rekomenduje konkretne rozwiązania oraz doskonale wykorzystuje przewagi konkurencyjne firmy. Kreuje trendy na lokalnym rynku, pozostając niemal niezauważonym dla szerszej grupy odbiorców.

Co może zrobić dla Ciebie promotor marki?

Monitoruje wyniki konkurencji, organizuje prezentacje na terenie sklepu, prowadzi szkolenia dla współpracowników – to tylko niewielki wycinek obowiązków, z którymi na co dzień mierzy się promotor marki. Aktywnie reklamuje brand oraz utrwala pozytywny wizerunek w świadomości klientów. Działa na pograniczu marketingu i sprzedaży. Skrupulatnie planuje
każdą kampanię, wspierając cały dział swoją wiedzą i doświadczeniem. Najważniejszym zadaniem promotora jest bezpośredni kontakt z klientem oraz trafne definiowanie i reagowanie na jego potrzeby. To on odpowiada za budowanie wartości marki oraz skuteczne, ale nienachalne wywieranie wpływu na decyzje zakupowe. Jego działania bezpośrednio przekładają się na wyniki sprzedażowe firmy oraz wysoki poziom zaufania wśród odbiorców. Powinien z wyczuciem dostosować przekaz promocyjny do stale zmieniających się trendów konsumenckich.

Na czym polega kreowanie customer experience?

To nic innego, jak doświadczenie klienta danej marki, czyli sposób postrzegania interakcji zachodzących między nim a sklepem. Obejmuje takie aspekty, jak cena, dostępność produktów, obsługa, możliwość kontaktu czy rzetelność. Customer experience wpływa na długofalowe zaufanie do firmy oraz budowanie wobec niej lojalności wśród odbiorców. Odpowiednio opracowana strategia przyspiesza rozwój biznesu, co finalnie przekłada się na większe zyski. Współczesny konsument szuka głębszych wartości, które identyfikują go z marką. Ma coraz większe wymagania względem nabywanych produktów. Świadomy tych trendów promotor wie, że znacznie łatwiej przywołać uczucia związane z momentem sprzedaży niż odtworzyć w pamięci szczegóły wydarzenia. Dlatego tworzy pożądany kontakt z klientem, wzbudzając w nim pozytywne emocje. Strategie promocji, polityka cenowa, procesy komunikacji, a nawet ekspozycje sklepowe powstają zgodnie z zasadami customer experience. Mają na celu zapewnienie satysfakcjonujących doświadczeń klienta w całej jego relacji z firmą.

Promotorzy marki a współczesne media

Potencjał promotorów marki rośnie wprost proporcjonalnie do rozwoju nowych technologii. A to właśnie innowacje w poszczególnych dziedzinach nauki i techniki są dla nich największym wyzwaniem. Tylko fachowa wiedza z danej branży pozwoli bowiem zaprezentować szerokie możliwości produktu, jego funkcjonalność i mocne strony. Ma to szczególnie znaczenie dla promocji często droższych, bardziej wartościowych dóbr. Dlatego dużą popularnością cieszą się pomoce marketingowe w postaci filmów instruktażowych, prezentacji multimedialnych czy kodów QR umieszczonych na produkcie i kierujących na stronę www.

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.