Czym obecnie kierują się Polacy podczas zakupów? Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency, wspólnie z uczestnikami panelu pt. „Higiena i cena, czyli czy Polacy rzeczywiście kupują inaczej?” dyskutował na temat motywacji, nastawienia i nawyków polskich konsumentów podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020.
Patryk Górczyński na konferencji online Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020
Patryk Górczyński podzielił się spostrzeżeniami wynikającymi z badania cen koszyka zakupowego konsumentów, które raz w miesiącu jest sporządzane i publikowane przez ASM Sales Force Agency. Był także zdania, że w najbliższym czasie klienci będą oczekiwać dostępności sklepów online oraz tego, że zakupy będzie można zrobić wszędzie i o każdej porze. Ten trend przyspieszyła zmiana prawa, czyli wprowadzenie niehandlowych niedziel, a także szybkie tempo życia, które sprawia, że znalezienie wolnej chwili na zakupy jest sporym wyzwaniem a nawet przywilejem dla wielu osób.
– Największym wyzwaniem dla dostawców i sklepów będzie niewątpliwie usprawnienie obecnych narzędzi tak, by zakupy stały się bardziej intuicyjne, lepiej sprofilowane, wygodne. Ważnym obszarem będzie znalezienie sposobu na coraz lepszą interakcję z kupującymi. To da szansę na dalszy rozwój e-handlu i zakorzenienie w umysłach ludzi przekonania, że e-commerce jest lepszy, szybszy i lepiej dopasowany do naszych potrzeb. Prawdopodobnie także pozwoli poszerzyć grupę potencjalnych użytkowników – mówił Patryk Górczyński.
– Poszukiwanie sposobów na interakcję z konsumentem oznacza dywersyfikację szans biznesowych dla sklepów i dostawców i skutkuje większą odpornością na otoczenie i na zmiany prawne – dodał.
Więcej szczegółów na temat konferencji online Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020 na stronie wydarzenia: https://www.frsih.pl/pl/