ASM Sales Force Agency

Ceny rosną coraz szybciej, nie omijając dyskontów – pisze Rzeczpospolita

 

Dziennik Rzeczpospolita szeroko opisuje wnioski z najnowszego, wrześniowego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy®. Autor artykułu zauważa, że w siedmiu, na jedenaście analizowanych w badaniu sieci, ceny we wrześniu wzrosły wobec sierpnia. Najtaniej nadal jest w dyskontach, ale i tam zaobserwowano podwyżki.

Inflacja rozpędza się coraz bardziej

Wstępną prognozę Głównego Urzędu Statystycznego na poziomie 5,8% trzeba było zweryfikować i finalnie wzrost cen i usług we wrześniu wyniósł 5,9%. Z artykułu dowiadujemy się, że ceny wzrosły także w dyskontach oraz że liderem niskim cen w skali miesiąca oraz trzeciego kwartału pozostaje Auchan. Natomiast w ujęciu rocznym ceny wzrosły w pięciu sieciach handlowych a największy spadek cen zaobserwowano w sklepach Makro.

Najważniejsze wnioski

Autor artykułu przytacza także najważniejsze wnioski autorów raportu w tym ten, że w najbliższych miesiącach ceny w sieciach handlowych będą nadal systematycznie rosły. Najdroższym kanałem sprzedaży pozostaje e-grocery, czyli zakupy przez Internet, natomiast najtańsze zakupy można nadal zrobić w dyskontach. Z artykułu dowiadujemy się także, że najwięcej najtańszych grup produktowych, bo aż 4 można było znaleźć we wrześniu w Auchan, natomiast trzy najtańsze grupy stwierdzono w sklepach Lidl.

Z artykułem można zapoznać się tutaj.

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.