Opublikowaliśmy kolejną odsłonę naszego raportu – Koszyk Zakupowy listopad 2020. Za nami miesiąc akcji promocyjnych, rabatów i początek przedświątecznych wzmożonych zakupów. Jak kształtowały się w nim ceny w koszyku zakupowym? Dowiedzą się Państwo z lektury raportu, do czego serdecznie zachęcamy.
Co działo się w listopadzie?
Jak wynika z raportu, w ubiegłym miesiącu to sieć tradycyjna była najtańsza. Odnotowujemy tym samym zmianę w stosunku do października, kiedy to najkorzystniejsze cenowo były zakupy w modelu hybrydowym (miks online i offline). W listopadzie na zakupy wydaliśmy średnio 235,59 zł.
Zaznaczyła się również wyraźna różnica cenowa między kanałem online a kanałem tradycyjnym. W e-grocery za zakupy płaciliśmy średnio 20,3% drożej.
Miesiąc zniżek i ofert promocyjnych widać w średniej cenie koszyka zakupowego. Najdroższy koszyk w listopadzie kosztowałby 299,67 zł (co daje wynik o 29,78 zł czyli 9,03% mniej niż w październiku). Najtańszy koszyk kosztowałby z kolei 170,01 zł, co daje wynik o 7,73 zł (4,5%) niższy w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Gdzie w listopadzie 2020 kupowaliśmy najtaniej?
Liderem zestawienia w listopadzie była sieć Auchan. Tam za koszyk zakupowy należało zapłacić 204,81 zł. Największy spadek wartości koszyka zakupowego w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowaliśmy w Makro – z 237,05 zł do 216,10 zł, czyli o 8,84 %! Najwięcej koszyk kosztował w Tesco (analizując sieci tradycyjne) i wyniósł 236,64 zł, co daje wzrost na poziomie 5,42%.
E-commerce na fali
W raporcie “Koszyk zakupowy listopad 2020” widzimy, że konsumenci coraz chętniej wybierali zakupy online. (Ma to związek zarówno z obostrzeniami, jak i listopadowymi okazjami, tj. Black Friday czy Cyber Monday).
E-commerce dynamicznie się rozwija. – podkreśla Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. Pandemia niejako zmusiła konsumentów do przestawienia się na zakupy online i dziś już wielu klientów nie wyobraża sobie, że znów musieliby wrócić do codziennego chodzenia po sklepach. Mimo wyższych cen odnotowanych w kanale online (aż 20,03% wyższe ceny w stosunku do kanału tradycyjnego), konsumenci ze względu na bezpieczeństwo, wygodę i szybkość podejmowanych decyzji, coraz chętniej decydują się na zakupy przez Internet.