19 listopada 2020

Raport koszyka zakupowego – październik 2020


 

Dzisiaj opublikowany został nasz najnowszy, comiesięczny raport koszyka zakupowego. Październik 2020 rozpoczął okres, w którym detaliści zaczynają przygotowywać się do Świąt Bożego Narodzenia, a konsumenci planować wydatki na zakupy świąteczne. Jak co roku, należy przygotować się na podwyżki cen w tym okresie – trend ten, zaczyna być już widoczny w październikowym raporcie. Jak więc kształtuje się koszyk zakupowy zeszłego miesiąca?

Jakie zmiany widać w koszyku zakupowym w październiku 2020?

Według badania koszyka zakupowego przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency, październik 2020 r. przyniósł niewielki wzrost cen względem września br. i spodziewamy się, że ten trend utrzyma się już do końca roku. Średnia wartość koszyka zakupowego w październiku 2020 wynosiła 229,86 zł. Konsumenci zapłacili zatem o 1,95 zł więcej w stosunku do września (zobacz: raport koszyka zakupowego – wrzesień 2020).

W ostatnim miesiącu najtaniej kupowaliśmy w Auchan. Cena zestawu badanych produktów wyniosła tam 211,98 zł. Rekordzistą było Makro, w którym na zakupy przeznaczyliśmy 237,05 zł, tj. o 25,07 zł więcej. Ponownie okazało się, że najdrożej było korzystając z e-grocery, bo za zakupy online trzeba było zapłacić średnio 272,24 zł. To 16,92% więcej względem średniej sumy koszyka tradycyjnego (226,18zł).

Raport koszyka zakupowego październik 2020
Średnia wartość koszyka zakupowego w październiku 2020 w podziale na sieci i kanały

 

Koszyk zakupowy październik 2020

 

„Raport pokazuje, że w trwającej nadal pandemii priorytetem dla Polaków jest bezpieczeństwo siebie i bliskich, dlatego ograniczają zakupy w sieciach stacjonarnych, na rzeczy zakupów online, które oferują droższy asortyment. W walce o odpływających Klientów, wiele sklepów stacjonarnych obniżyło ceny. Z zainteresowaniem będziemy obserwować dalszy rozwój e-handlu, który stawia przed sklepami wiele wyzwań(…), ale zarazem daje im wiele nowych szans i możliwości.”

Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency

 

 

Zdjęcie wyróżniające: Pixabay.

Zapisz się do naszego newslettera