ASM Sales Force Agency

Co nowego w drogeriach? Trendy na rynku kosmetycznym w 2021 roku

 

Magazyn Hurt i Detal dokonał analizy sytuacji na rynku kosmetyków i chemii gospodarczej. Jak branża podsumowuje 2020 rok i jakie są prognozy dla tego sektora na najbliższe miesiące? O komentarz Redakcja poprosiła Dorotę Sobieraj – National Sales Manager ASM Sales Force Agency. 

Rynek kosmetyczny – trendy w 2021

Rynek kosmetyków i chemii gospodarczej rokrocznie odnotowuje wzrosty – nie inaczej było w 2020 roku. Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią, nie zmniejszył się popyt na kosmetyki, środki czyszczące i piorące. Branża w ujęciu całościowym nie odnotowała spadków, choć oczywiście zainteresowanie jednymi grupami produktów malało, a innymi – rosło. Jedne segmenty produktów cieszyły się szczególnym wzięciem, jak choćby żele antybakteryjne i jednorazowe chusteczki. Inne produkty – na czele z kosmetykami kolorowymi, zaliczyły spadki sprzedażowe. Praca z domu i obostrzenia związane z noszeniem maseczek sprawiają, że wiele kobiet rezygnuje z pełnego makeupu i rzadziej odwiedza drogerie w poszukiwaniu kosmetyków kolorowych – podkreśla Dorota Sobieraj. Podczas pierwszej fali pandemii w sekcji mydeł czy środków do dezynfekcji niedobory na półkach były zauważalne i odczuwalne dla konsumentów. Covid-19 skierował uwagę na to, jak dbamy o czystość i higienę, od właściwego mycia rąk po dezynfekcję powierzchni czy konieczność częstszego prania. Jak możemy przeczytać w raporcie Hurtu i Detalu: w okresie od stycznia do października 2020 roku wartość sprzedaży tych produktów <art. kosmetyczno-chemiczne> wzrosła o blisko 9% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2019.

Trendy eko również w drogeriach

Silny zwrot ku naturze widoczny jest nie tylko w branży spożywczej. Przebywający w domach Polacy zaczęli z zainteresowaniem patrzeć na detergenty w wersji eko – nowoczesne, łagodne, przyjazne skórze i środowisku naturalnemu. Konsumenci zwracają też uwagę na opakowania i chętnie sięgają po kosmetyki i chemię w wariantach biodegradowalnych czy np. z ograniczonym zużyciem plastiku podczas produkcji. Trend zero/less waste w branży chemicznej i kosmetycznej – to niewątpliwie przełom, który pandemia zdecydowanie przyspieszyła.  

Więcej na temat wniosków, jakie płyną dla branży po pierwszym roku pandemii i prognozach na najbliższe miesiące, przeczytają Państwo w publikacji Magazynu Hurt&Detal

Jeśli interesują Państwa trendy w innych branżach, zapraszamy do lektury naszego wcześniejszego artykułu: Trendy żywieniowe w 2021

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.