Eksperci ASM SFA – Dorota Sobieraj i Paweł Waśko w magazynie Hurt i Detal o przygotowaniach do świąt wielkanocnych:
Klienci wcześnie zaczynają szukać produktów świątecznych, o czym warto pamiętać przy okazji uzupełniania półek.
„Niektóre sklepy startują z wielkanocnymi promocjami ledwo przebrzmią święta Bożego Narodzenia. Rekordziści już w grudniu oferują typowe dla tego okresu towary, a producenci skupiają się na wyrobach i opakowaniach tematycznych. Możemy się więc wkrótce spodziewać zalewu sklepowych półek czekoladowymi zajączkami, cukrowymi jajeczkami, barwnikami do pisanek itp.” – komentuje Dorota Sobieraj, National Sales Manager, ASM SFA.
Paweł Waśko, Group Account Manager w ASM SFA: „Od kilku lat zauważamy w Polsce odejście od bardzo wystawnych świątecznych posiłków na rzecz mniejszej liczby potraw i produktów, ale za to z wyższej półki (jakościowej i cenowej). Chętniej kupujemy produkty oznaczone jako bio (lub jajka i mięsa wprost od hodowcy), coraz częściej zamawiamy też gotowe dania i wypieki zyskując czas na wypoczynek z rodziną”.
Oprócz słodyczy, które są istotną kategorią przy okazji większości świąt (z racji tego, że są idealne na prezent) obserwuje się zwiększoną rotację wielu innych produktów spożywczych na Wielkanoc. „Wzrasta popyt na jajka (na święta kupujemy te „lepsze”, za takie postrzegając jajka wiejskie, a ze sklepu bio i z wolnego wybiegu), masło (do wypieków i baranków), szynki, kiełbasy (zwłaszcza białe) i wędliny, składniki do pieczenia (mąka, cukier, twaróg) oraz dodatki – chrzan, majonez itp. Coraz częściej można też składać w sklepach zamówienia na wyroby garmażeryjne, gotowe pieczenie, żurek, a w cukierniach i piekarniach na świąteczne ciasta i chleby” – odpowiada Dorota Sobieraj z ASM SFA.
Przeczytaj także o trendach zakupowych na rynku mięsnym.
Cały artykuł TUTAJ: hurtidetal.pl -> Przedświąteczne przygotowania
Na rynku dostępny jest już raport Koszyk Zakupowy Grudzień 2020, który podsumowuje zarówno ostatni miesiąc zakupowy, jak i cały miniony rok. Jak w wyjątkowym roku naznaczonym pandemią Covid-19 kształtowały się ceny koszyka zakupowego? Gdzie można było kupić najtaniej, a gdzie wydalibyśmy najwięcej? Czy dominacja e-commerce i zakupy w sieci były rzeczywiście najkorzystniejsze dla portfela […]
Rok 2020 był inny od wszystkich i pełen zupełnie nowych wyzwań w handlu. Pandemia Covid-19 odcisnęła piętno na wszystkich sektorach gospodarki, nie oszczędzając branży retail. Trwający lockdown i liczne obostrzenia nałożone na sektor handlowy, wpłynęły na widoczne zmiany zarówno modeli działania sieci zakupowych, jak i nawyki zakupowe konsumentów. Trudna rzeczywistość, jaka nastała wraz z […]