01 kwietnia 2020

Wielkanoc okiem eksperta


Eksperci ASM SFA – Dorota Sobieraj i Paweł Waśko w magazynie Hurt i Detal o przygotowaniach do świąt wielkanocnych:

Klienci wcześnie zaczynają szukać produktów świątecznych, o czym warto pamiętać przy okazji uzupełniania półek.

„Niektóre sklepy startują z wielkanocnymi promocjami ledwo przebrzmią święta Bożego Narodzenia. Rekordziści już w grudniu oferują typowe dla tego okresu towary, a producenci skupiają się na wyrobach i opakowaniach tematycznych. Możemy się więc wkrótce spodziewać zalewu sklepowych półek czekoladowymi zajączkami, cukrowymi jajeczkami, barwnikami do pisanek itp.” – komentuje Dorota Sobieraj, National Sales Manager, ASM SFA.

Jakie kategorie produktowe są najważniejsze w kontekście zbliżającej się Wielkanocy?

Paweł Waśko, Group Account Manager w ASM SFA: „Od kilku lat zauważamy w Polsce odejście od bardzo wystawnych świątecznych posiłków na rzecz mniejszej liczby potraw i produktów, ale za to z wyższej półki (jakościowej i cenowej). Chętniej kupujemy produkty oznaczone jako bio (lub jajka i mięsa wprost od hodowcy), coraz częściej zamawiamy też gotowe dania i wypieki zyskując czas na wypoczynek z rodziną”.

Oprócz słodyczy, które są istotną kategorią przy okazji większości świąt (z racji tego, że są idealne na prezent) obserwuje się zwiększoną rotację wielu innych produktów. „Wzrasta popyt na jajka (na święta kupujemy te „lepsze”, za takie postrzegając jajka wiejskie, a ze sklepu bio i z wolnego wybiegu), masło (do wypieków i baranków), szynki, kiełbasy (zwłaszcza białe) i wędliny, składniki do pieczenia (mąka, cukier, twaróg) oraz dodatki – chrzan, majonez itp. Coraz częściej można też składać w sklepach zamówienia na wyroby garmażeryjne, gotowe pieczenie, żurek, a w cukierniach i piekarniach na świąteczne ciasta i chleby” – odpowiada Dorota Sobieraj z ASM SFA.

 

Cały artykuł TUTAJ: hurtidetal.pl –> Przedświąteczne przygotowania

Zapisz się do naszego newslettera