ASM Sales Force Agency

O trendach na rynku mięsnym – c.d.

Po jakie produkty mięsne sięgają Polacy?

Tym razem nasi eksperci wypowiedzieli się na łamach Wiadomości Handlowych, naszego partnera medialnego:

Pozycja mięs i wędlin wydaje się na rodzimym rynku bardzo stabilna. „Nie wyobrażamy sobie w Polsce świąt bez szynki, kiełbasy czy pieczeni, sezonu grillowego bez karkówki czy kaszanki. Na co dzień chętnie sięgamy po kabanosy i snacki mięsne (na bazie salami czy innych suchych kiełbas), a żyjąc w biegu często sięgamy po dania wstępnie przetworzone, mrożonki czy garmażerkę. W sezonie letnim popularne są np. gotowe, zamarynowane zestawy na grilla (w pakiecie z sosami czy przyprawami).” – tłumaczy ekspertka ASM SFA. Ale choć coraz odważniej próbujemy egzotycznych nowości, takich jak smaki Azji, Turcji czy Orientu, to w koszyku zakupowym Polaków niezmiennie królują polskie kiełbasy i szynki.

Zwyczaje zakupowe na rynku mięsnym w Polsce

„Polacy stają się bardziej świadomymi konsumentami i chętniej kupują produkty bio. Jeśli wędliny, to najchętniej „od rolnika”, z małych gospodarstw i manufaktur. Tradycyjność wyrobów to również wysoko ceniona cecha – stąd wysyp nazw typu „szynka babuni” czy „kiełbasa domowa” etc. Budzą one pozytywne skojarzenia – takie swojskie produkty powstały zapewne „jak za dawnych czasów” – prosto i czysto, a nie w procesie masowej produkcji. Co nie zawsze jest zgodne z prawdą.” – zauważa Dorota Sobieraj.

Przeczytaj również, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie mięsnym.

Cały artykuł dostępny TUTAJ: WH: Trendy na rynku mięsnym

Warte uwagi

Metody badań rynkowych

Chcesz jeszcze lepiej poznać procesy zachodzące na rynku, by na ich podstawie podejmować trafne decyzje biznesowe? Musisz więc nie tylko dokonać analizy bieżących zjawisk, ale

Więcej »

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.