ASM Sales Force Agency

O trendach na rynku mięsnym – c.d.

Po jakie produkty mięsne sięgają Polacy?

Tym razem nasi eksperci wypowiedzieli się na łamach Wiadomości Handlowych, naszego partnera medialnego:

Pozycja mięs i wędlin wydaje się na rodzimym rynku bardzo stabilna. „Nie wyobrażamy sobie w Polsce świąt bez szynki, kiełbasy czy pieczeni, sezonu grillowego bez karkówki czy kaszanki. Na co dzień chętnie sięgamy po kabanosy i snacki mięsne (na bazie salami czy innych suchych kiełbas), a żyjąc w biegu często sięgamy po dania wstępnie przetworzone, mrożonki czy garmażerkę. W sezonie letnim popularne są np. gotowe, zamarynowane zestawy na grilla (w pakiecie z sosami czy przyprawami).” – tłumaczy ekspertka ASM SFA. Ale choć coraz odważniej próbujemy egzotycznych nowości, takich jak smaki Azji, Turcji czy Orientu, to w koszyku zakupowym Polaków niezmiennie królują polskie kiełbasy i szynki.

Zwyczaje zakupowe na rynku mięsnym w Polsce

„Polacy stają się bardziej świadomymi konsumentami i chętniej kupują produkty bio. Jeśli wędliny, to najchętniej „od rolnika”, z małych gospodarstw i manufaktur. Tradycyjność wyrobów to również wysoko ceniona cecha – stąd wysyp nazw typu „szynka babuni” czy „kiełbasa domowa” etc. Budzą one pozytywne skojarzenia – takie swojskie produkty powstały zapewne „jak za dawnych czasów” – prosto i czysto, a nie w procesie masowej produkcji. Co nie zawsze jest zgodne z prawdą.” – zauważa Dorota Sobieraj.

Przeczytaj również, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie mięsnym.

Cały artykuł dostępny TUTAJ: WH: Trendy na rynku mięsnym

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.